dinsdag 8 mei 2012

Doel 32: Mindfulness training volgen

Gisteravond heb ik de eerste bijeenkomst gehad van de mindfulness training die ik de komende weken ga volgen. Ik heb er een hekel aan om ergens alleen heen te gaan, waar ik niemand ken. Ik liep me dus al de  hele dag druk te maken dat ik er heen moest. Normaal is dat een teken voor mij om vooral NIET te gaan, maar ik wil deze training volgen omdat ik echt denk dat ik er wat aan kan hebben.

Ik ben er heen gegaan en natuurlijk reed ik door de zenuwen verkeerd, terwijl ik de weg er heel goed ken. Ik was uiteindelijk nog ruim op tijd (lang leve mijn tic om extreem vroeg weg te gaan om te voorkomen dat ik te laat kom). Toen ik zat te wachten tot het begon, kwamen ook de andere deelnemers binnen. Het viel al gelijk op dat ik de jongste ben en dat werd ook bevestigd bij het voorstel - rondje. Ik kreeg nogal wat verbaasde blikken mijn kant op toen ik vertelde hoe mijn gezin eruit ziet, wat voor werk ik doe en waarom ik aan de training deelneem. 

We hebben de essentie uitgelegd gekregen van wat Mindfulness is en hier gaan we de komende weken veel mee oefenen. Het is een kwestie van inslijten, het je eigen maken en vooral volhouden en niet negatief worden als het een keer minder goed of niet lukt.. 

Ik ben benieuwd hoe ik het blijf ervaren, maar gisteravond was erg positief! Nog zeven bijeenkomsten te gaan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten