donderdag 31 mei 2012

Genoeg te oefenen!

Sinds een paar weken volg ik een mindfulness training. Het bevalt me heel goed en ik heb er veel baat bij. Waar ik eigenlijk continue op bedacht ben is het krijgen van een terugval. Het gaat zó goed, dat het bijna té goed lijkt te gaan.

Er zijn natuurlijk wel wat dingen die tegenvallen en waar ik dan even mee in mijn maag zit, maar zodra ik het mindful ga aanpakken, kan ik er behoorlijk goed mee uit de voeten.

Gisteren kreeg ik zo'n 'klap' te verwerken: ik zou de training vergoed krijgen, maar door omstandigheden lijkt het niet vergoed te worden en moet ik het dus zelf gaan betalen. Sja, dat geld heb ik (eigenlijk) niet. Heb me flink boos gemaakt, om het vervolgens van me af te zetten en het mijn dag niet meer te laten verpesten. Maar langzaam dringt nu wel tot me door dat ik het niet af kan maken en dus één van mijn doelen niet kan behalen...

Dat voelt wel even naar, maar tegelijk kan ik er ook weinig aan doen op dit moment... Véél training om er mindful mee om te gaan!

Nu gewoon even afwachten of er een manier is dat ik het kan blijven volgen, zonder dat ik hoef te betalen..

Maar goed: hobbels en kuilen horen in de weg des levens en tot nu toe zijn ze niet dusdanig dat ik de berg niet op kom!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten